قالیشویی فارسی

ساخت وبلاگ

مشکلات کارگاه‌های قالیشویی قزوین در آستانه نوروز

قزوین-ایرنا- شیوع ویروس کرونا و رشد قارچ گونه برخی قالیشویی‌های بدون مجوز در مناطق مختلف استان و فعالیت برخی سودجویان موجب کسادی بازار قالیشویی‌های مجاز شده است.

 

به گزارش ایرنا، داستان قالیشویی که زمانی با آب زلال چشمه و رود و سپس با آب لوله کشی خانه ها در میان کوچه، حیاط و پشت بام انجام می‌شد حالا به شکل جدید خود یعنی مراکز قالی‌شویی رسیده است.

 

در چند سال گذشته با رشد و توسعه زندگی ماشینی و کوچک تر شدن فضای منازل، دیگر در اسفند ماه اثری از تصاویر رنگین قالی، قالیچه و گلیم های شسته شده در کوچه و خیابان های شهر دیده نمی شود.

 

همینطور اقبال مردم نیز رنگ عوض کرده و بالغ بر ۷۰ درصد از جمعیت استان قزوین ترجیح می دهند که فرش و موکت خود را برای شست‌وشو، تحویل کارگاه‌های قالیشویی بدهند تا به روش صنعتی و ماشینی شسته شوند.

 

 قالیشویی از مشاغلی است که پررونق ترین روزهای خود را در روزهای پایانی سال می گذارند و باید کسادی بازار خود را در طول سال با پرکاری آخرسال جبران کند.

 

در این میان شیوع ویروس کرونا و رشد قارچ گونه برخی قالیشویی های بدون مجوز در مناطق مختلف استان قزوین و سودجویانی که این روزها برای کسب سود بیشتر به بازار قالیشویی روی آورده اند موجب کسادی بازار قالیشویی‌های مجاز شده است.

کاهش ۶۰ تا ۷۰ درصدی درآمد قالیشویی‌ها

 

ساجد عرب مدیر یکی از واحدهای قالیشویی در قزوین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، گفت: افزایش بی رویه قیمت مواد شوینده، یکی از مهمترین مشکلات صنف قالیشویی‌ها است.

 

وی با بیان اینکه کرونا و تورم دست به دست هم داده اند تا مراکز شست‌وشوی قالی، به مرز تعطیلی کشانده شوند، افزود:هر ظرف مواد شوینده در سال گذشته، با قیمت ۹ هزار تومان عرضه می شد اما امروزه مجبور هستیم آن را با کیفیت پایین تر و با قیمت ۳۰ هزار تومان خرید کنیم.

 

عرب بیان کرد: موادی چون کلر، آب ژاول و هیدرو هم متناسب با نرخ دلار افزایش قیمت پیدا کرده است.

 

وی اظهار داشت: حالِ کارگاه های قالیشویی استان قزوین خوب نیست چراکه کار قالیشویی‌ها فصلی بوده و اکثر خدمات ارائه شده توسط کارگاه‌های شست‌وشوی قالی، تک محصولی است بنابراین در فصولی که تقاضای مردم برای شستن فرش خیلی کم می شود با مشکل ناتوانی در پرداخت حقوق و حق بیمه تامین اجتماعی سهم کارفرما مواجه هستیم.

 

عرب تصریح کرد:  فعالیت قالیشویی‌های فاقد جواز کسب نیز از دیگر مشکلات این صنف است به ویژه در ایامی مانند اسفند که پیک کاری قالیشویی‌هاست، تعداد کارگاه‌های بدون مجوز به صورت قارچ گونه رشد قابل توجهی پیدا می‌کند.

 

به گفته وی در آستانه سال نو و فصل بهار و آغاز خانه تکانی، بازار کارگاه‌های قالیشویی غیرمجاز و بدون مجوز داغ و موجب کسادی بازار قالیشویی‌های مجاز و رسمی می‌شود.  

 

عرب افزود: همچنین شیوع کرونا به دلیل ایجاد رعب و وحشت در برخی شهروندان، بازار قالیشویی‌ها را کساد کرده و حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از درآمدهای آنها را کاهش داده است.

 

وی اظهار داشت: بسیاری از قالیشویی ها در پرداخت حقوق کارگران با مشکل مواجه هستند و حتی بعضی از کارگاه ها در قزوین نیروهای خود را تعدیل کرده و در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند.

فعالیت قالیشویی های بدون مجوز در قزوین 

 

حسین احمدی یکی دیگر از مدیران واحدهای قالیشویی در قزوین گفت : امروزه علاوه بر موضوع ویروس کرونا، برخی از قالیشویی‌های که با تبلیغات فراوان در قزوین کار می کنند دارای مجوز نیستند و بیشتر از شهرهای اطراف و دیگر مشاغل به این حرفه روی آورده اند.

 

وی از مردم استان قزوین خواست تا فریب تبلیغات این قالیشویی ها را نخورند و اگر به دنبال کار با کیفیت هستند به سوابق این کارگاه ها توجه نمایند.

 

احمدی یادآورشد: قالیشویی هایی که شب عید قارچ گونه سبز می شوند بدون شک بعد از تعطیلات نوروزی نیز کارگاه خود را جمع می کنند.

 

وی نظارت بر قالیشویی‌های بدون مجوز را وظیفه اتحادیه دانست و گفت: مسوولیت جلوگیری از فعالیت این کارگاه ها با اتحادیه قالیشویی است که باید با کمک دستگاه قضایی با متخلفان برخورد قانونی داشته باشد.

 

مراکز قالیشویی دولت نیاز به حمایت های دولتی دارند

 

مجید پورحاجی یکی دیگر از اعضای صنف قالیشویی در مورد مشکلات این صنف، به خبرنگار ایرنا گفت: همخوانی نداشتن افزایش نرخ خدمات قالیشویی با هزینه‌های مواد اولیه و دستمزد کارگران از مشکلات واحدهای مجاز شست و شوی قالی است.

 

وی افزود: البته در کنار این معضلات، بیماری کرونا باعث شده است تا دو سال پیاپی در پررونق ترین ماه سال، تعداد زیادی از مشتریان خود را از دست بدهیم.

 

پور حاجی تصریح کرد: کم شدن مراسم، جشن‌ها و رفت و آمدها و از همه مهمتر ترس از سرایت و انتقال کرونا، تاثیر زیادی بر روی کار ما گذاشته است.

 

وی اظهار داشت: بسیاری از شهروندان، به دلیل ترس از سرایت بیماری کرونا از شست و شوی فرش خود، اجتناب می‌کنند،  در حالیکه مواد مورد استفاده در مراکز قالیشویی، همگی ضدعفونی کننده هستند و ویروس کرونا با شست‌وشوی فرش‌ها منتقل نمی شود.

 

وی بیان کرد: مراکز قالیشویی همچون سایر مراکز مورد تهدید از سوی ویروس کرونا، نیازمند حمایت های دولتی است.

تورم و گرانی در کنار پیامدهای اپیدمی ویروس کرونا، باعث شده تا هر صنف و شغلی با آسیب، ضرر و زیان مواجه شود به ویژه کارگران زحمتکش که در هر رسته و حرفه ای بیشتر متحمل سختی‌های مضاعف کرونا شده اند.

 

 خیلی از خانواده ها به دلیل نگرانی از سرایت این ویروس و همچنین کم رنگ شدن دید و بازدیدها و رفت و آمدهای هرساله، خانه تکانی را جدی نمی گیرند که همین موضوع در آستانه نوروز موجب سخت شدن امرار معاش برخی مشاغل مانند کارگران قالیشویی شده، داستانی که از اسفند سال گذشته آغاز شده و هنوز پایانی برای آن نوشته نشده است.

 

مقالات دیگر: قالیشویی پاسداران

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 188 تاريخ : دوشنبه 25 اسفند 1399 ساعت: 1:24

نرخ خدمات صنف قالیشویان اعلام شد

رئیس اتحادیه قالیشویان ضمن اعلام نرخ خدمات صنف قالیشویی، گفت: مردم برای قالیشویی فقط به واحدهای مجاز مراجعه کنند و به هر نوع تبلیغی در این زمینه اطمینان نکنند.

حمید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد نرخ قالیشویی در سال جدید گفت: قالیشویان در سال 1398 افزایش قیمتی نداشتند، اما امسال نرخ قالیشویی بین 25 تا 30 درصد افزایش یافته است. 

 

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران  درباره وضعیت تقاضای قالیشویی در ایام پایان سال، افزود: به دلیل شیوع کرونا از سال گذشته تقاضا برای قالیشویی کاهش یافته، به طوری که سال گذشته در این مقطع با شیوع ویروس کرونا در کشور تقاضا قالیشویی مجیدیه به شدت کاهش یافت و امسال نیز تقریبا همان شرایط حاکم است، بنابراین در مقایسه به بازار شب عید دو سال گذشته حدود 40 درصد تقاضا کاهش یافته است. 

 

وی با تاکید بر اینکه مردم به واحدهای قالیشویی بدون مجوز اعتماد نکنند، گفت: در ایام پایانی سال تبلیغات اینترنتی و پخش تراکت‌های تبلیغاتی قالیشویی زیاد می‌شود که برخی مردم بدون توجه به پروانه فعالیت این تبلیغ کنندگان قالیشویی به آنها اعتماد می‌کنند و دچار مشکلاتی می‌شوند.

 

محمدی بیان داشت: به  دلیل اینکه اغلب این قالیشویی‌های غیر مجاز دارای مکان مشخصی نیستند و هیچ گونه مجوز فعالیت قانونی از اتحادیه ندارند، در نتیجه در صورت بروز هر گونه مشکلی، امکان پیگیری از طریق اتحادیه وجود ندارد. 

 

وی گفت: متقاضیان برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل احتمالی برای انتخاب قالیشویی به سایت اتحادیه قالیشویان تهران مراجعه کنند و یکی از واحدهای دارای مجوز را انتخاب کنند. 

 

محمدی بیان داشت: در این صورت اگر خسارت احتمالی به فرش وارد شود، اتحادیه پاسخگو خواهد بود. 

مقالات دیگر: قالیشویی چیذر

شاید بخواهید بخوانید: هزینه لمینت دندان ۱۴۰۰

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 183 تاريخ : يکشنبه 17 اسفند 1399 ساعت: 16:36

 

شهرری - ایرنا - نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری نمایندگان مصوب شد که در سال آینده مالیات برای اصناف و واحدهای تولیدی که کاهش سطح اشتغال ندارند پنج واحد کاهش ‌یافته و از ۲۵ به ۲۰ درصد برسد.

 

به گزارش روز شنبه اتاق اصناف شهرستان ری مجتبی توانگر در جمع هیات رییسه این اتاق اظهار داشت: در بودجه سال آینده حدود هفت هزار میلیارد تومان از محل تبصره چهار به وام‌ اصناف اختصاص یافته که باید پیگیری لازم برای دریافت و استفاده از آن انجام شود.

وی افزود: در فراکسیون اصناف مجلس با کمک صنوف می‌توان در موضوع صادرات محصولات واحدهای تولیدی صنفی هماهنگی و اقدامات لازم را انجام داد.

 

توانگر با اشاره به موضوع مشاغل مزاحم و عوارض شهرداری خاطرنشان کرد: مکاتباتی در راستای رسیدگی به موضوعات مشاغل مزاحم با اداره صمت انجام شده است، در این زمینه می‌بایست مباحث و موضوعات مختلف از طریق مکاتبات اداری پیگیری شود.

 

 این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به دنبال برطرف کردن مشکلات صنوف و در کمیسیون اقتصادی به دنبال پیداکردن راهکارها و منابع جدید برای دریافت مالیات هستیم.

 

 

تقسیم کالای اساسی و امکانات به صنوف سراسر کشور باید متعادل شود

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس نیز در این نشست گفت: تقسیم کالای اساسی و امکانات به صنوف می‌بایست با توجه به جمعیت و نیاز جامعه به‌صورت تعادلی انجام شود لذا درخواست می‌شود با توجه به کمبودهای که در این زمینه عنوان‌شده مسئولان مربوطه باید پیگیر حمایت بیشتر از مردم نقاط جنوبی تهران باشند.

 

سید علی یزدی خواه  با اشاره به لزوم تجدید نظر در دریافت مالیات اظهار داشت: با توجه به اینکه رویکرد مجلس فشار به اقشار متوسط و ضعیف جامعه نیست می‌بایست حداکثر معافیت مالیاتی برای اقشار کم‌درآمد در نظر گرفته شود و دریافت مالیات به سمت اقشار پردرآمد سوق یابد.

 

وی افزود: باید با کمک به اقشار ضعیف و رونق بخشیدن به تولید اشتغال مناسب برای افراد را در جامعه فراهم کنیم.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع مربوط به جایگاه نگهداری کالاهای بازرگانی و موضوعات مربوط به دریافت ارزش‌افزوده از انبارداران توسط اداره صمت و نمایندگان مجلس به‌طور شفاف پیگیری می‌شود زیرا انبارداران قصد فروش کالا را نداشته و تنها کالاهای بازرگانان را نگه‌داری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیت سرامیکی

یزدی خواه اضافه کرد: مشکلات ناشی از استقرار صنوف مزاحم در شهرستان ری و پرداخت عوارض کسب و پیشه به شهرداری و پرداخت مالیات به تهران باید رسیدگی شود و همچنین موضوع افزایش قیمت تعرفه آب‌بها برای مشترکانی که به فاضلاب متصل نیستند و دچار افزایش قیمت شدند باید بررسی شود.

 

وی یادآور شد: وظیفه ما به‌عنوان نمایندگان مردم مطرح کردن مشکلات، بررسی و برطرف کردن این موضوعات است که باید به‌صورت مکتوب ارائه شود.

 

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

 

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) در حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و در جنوب تهران واقع شده است.

مقالات دیگر : قالیشویی فرمانیه

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 187 تاريخ : يکشنبه 10 اسفند 1399 ساعت: 19:36

شهرری - ایرنا - نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس برای رسیدگی مشکلات و آسیب‌های ناشی از کرونا به اصناف برنامه‌ریزی می‌کند تا اقدامات مربوط به این قشر در بودجه سال ۱۴۰۰ منظور شود.

 

سید علی یزدی خواه روز شنبه در جلسه طرح مسائل ومشکلات اتحادیه های صنفی شهرستان ری افزود  از رسیدگی و بررسی مشکلات اصناف و آسیب‌های ناشی از کرونا در مجلس خبر داد و افزود:  مشکلات ناشی از بحران کرونا و فشاری که بر اصناف وارد شده در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و بیشترین آسیب در این خصوص به رستوران‌داران وارد شده است.

قالیشویی قیطریه

وی اظهار داشت: مشکلات اصناف و درخواست‌های بررسی قوانین در زمینه نسخ قوانینی که باید باطل شود و ایجاد قوانینی که لازم است از سوی مجلس شورای اسلامی حل ‌و فصل می‌شود.

 

این نماینده مجلس با قدردانی از همراهی اصناف در کنترل بیماری منحوس کرونا خاطرنشان کرد: اصناف همواره در ایام مختلف هنگام ضرورت نقش تأثیرگذاری در جامعه داشنند که نمونه آن در پیروزی انقلاب و مقابله با شیوع کرونا بسیار محسوس است.

 

یزدی خواه اضافه کرد: اصناف نقش تاثیرگذاری در حوزه های اقتصادی و معیشتی دارند و از آنجا که کرونا تاثیر بسزایی در کسب و کارها داشت لذا نیاز به تعامل و همراهی بیشتر مسئولان دارند.

 

این نماینده مجلس ادامه داد: بر اساس آمار ارائه شده در شهرستان ری حدود ۴۵ هزار پروانه صنفی فعالیت دارند که با احتساب خانوارهای منتفع از این صنوف در حدود یک ‌پنجم جمعیت ری را در برمی‌گیرد که جمعیت زیادی است.

 

یزدی خواه یادآور شد: افزایش فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیش ‌از حد لازم موجب تحت تاثیر قرار گرفتن حداقل ۲۰ مغازه اطراف آن واحد فروشگاهی می‌شود لذا ‌باید از سوی اتحادیه کشوری و مسئولان مربوطه مورد توجه و تحدید نظر قرار گیرد.

 

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

 

شهرستان ری ۶ شهر ، پنج بخش و یک میلیون نفر جمعیت دارد.

 

مقالات مرتبط دیگر:

دندانپزشکی در متزل

قیمت شستشوی فرش

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 178 تاريخ : يکشنبه 3 اسفند 1399 ساعت: 18:28

فرش تبریز در انزوای بازار جهانی
فرش دستبافت تبریز به عنوان یکی از گونه‌های شناخته شده فرش ایرانی در بازارهای جهانی، این روزها حال و روز خوشی ندارد و آمار تولیدکنندگان آن روز به روز در حال کاهش است.
 
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بافت فرش در آذربایجان شرقی دارای پیشینه کهن تاریخی است، به طوری که با تصویب شورای جهانی صنایع دستی در سال ۱۳۹۴، تبریز با در نظر گرفتن شاخص‌های مختلف به عنوان شهر جهانی بافت فرش انتخاب شد.
 
آذربایجان شرقی و به تبع آن تبریز به عنوان پایتخت فرش دستباف ایران شناخته شده و سهم به سزایی در تولید و صادرات فرش دستباف ایفا می‌کند، به طوری که به گفته کارشناسان امر ۳۵ درصد از صادرات فرش دستباف کشور را این استان تامین می‌کند.
 
فرش دستباف تبریز تا همین چند سال پیش به ۱۱ کشور جهان صادرات اساسی داشت و ارزش سالانه صادراتی این هنر به بیش از ۳۰۰ میلیون دلار می‌رسید، اما حال خطر تعطیلی و بیکاری یکهزار و ۱۰۰ کارگاه فعال بافنده، ۴۰۰ واحد پرداخت فرش، ۴۰۰ واحد رفوگری، ۹۵ واحد قالیشویی و ۲ هزار و ۲۰۰ واحد عرضه قالی را تهدید می‌کند.
 
رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به قدمت و ظرفیت‌های فرش تبریز گفت: تبریز می‌تواند مدیریت بازار فرش جهان را برعهده بگیرد. در هنر - صنعت فرش، نام آذربایجان شرقی به خصوص تبریز نه فقط در ایران بلکه در کل دنیا پیچیده است.
 
 فرحناز رافع یادآوری کرد: فرش توانسته ارزآوری بسیاری برای کشور داشته باشد، اما اکنون صادرات و تولید فرش رو به کاهش است و این کاهش تولید و صادرات فرش از ضعف مسئولان دولتی و بخش خصوصی نشأت می‌گیرد.  هنوز سیاست‌های هنر - صنعت فرش مشخص نشده و هر کس تفسیر به رای می‌کند.
 
وی افزود: یکی از مشکلات فرش کشور، کوچ رفوگران از این شغل است و از طرفی ۲ میلیون نفر در کشور در حوزه فرش فعالیت می‌کنند، ولی بیمه آنها با مشکل روبه رو است.
 
رئیس مرکز فرش ایران  همچنین خواستار رفع تعهد ارزی برای صادرکنندگان فرش شد و افزود فروش فرش و صادرات آن زمان بر است.  اگر قرار است مشکل اشتغال جوانان رفع شود فرش دستباف می تواند سهم مهمی را در این خصوص ایفا کند.
 
سهمیه بیمه قالیبافی ۷۷ درصد کاهش یافت
 
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستبافت تبریز نیز با انتقاد از سخت‌گیری‌های بی‌مورد تامین اجتماعی، گفت: برهمین اساس سهمیه بیمه قالیبافی آذربایجان‌شرقی طی ماه‌های اخیر ۷۷ درصد کاهش پیدا کرده است.
شاید بخواهید بخوانید: دندانپزشکی اقساطی
 
اسماعیل چمنی سهمیه آذربایجان شرقی از بیمه قالیبافان را ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد که این رقم طی سال جاری به تدریج کاهش یافته و هم اکنون به حدود ۴۵ هزار نفر رسیده است، این در حالی است که بیمه تامین اجتماعی برای این قشر از فعالان اقتصادی و هنر- صنعت فرش ایرانی بسیار حائز اهمیت و تعیین کننده است.
 
وی مساله بیمه را مهمترین چالش کنونی قالیبافان آذربایجان شرقی به خصوص شهر تبریز اعلام کرد و افزود: مایه تاسف است که برخی از بازرسان بیمه به دلایل غیرمنطقی و با بهانه‌های واهی تلاش دارند تا بیمه آنها را حذف ‌کنند.
 
چمنی با اشاره به اینکه شغل قالیبافی طوری نیست که قالیباف همواره و ۲۴ ساعته روی دار قالی مشغول بافتن فرش باشد و این موضوع باید مورد توجه بازرسان بیمه قرار بگیرد، اظهار کرد: در برخی مواقع شاهدیم که قالیباف برای تهیه ابریشم و نخ به بازار رفته تا مصالح مورد نیاز را تهیه کند و بازرس به منزل و محل کار وی رفته و به دلیل عدم بافت فرش، بیمه او را قطع کرده‌اند قالیشویی نائین 
 
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستبافت تبریز ادامه داد: از آنجائیکه بیمه قالیبافان کمک دولتی دارد، بازرسان بیمه سخت گیری‌های نادرست و غیر منطقی اعمال کرده و تصور می‌کنند که قالیباف باید همیشه روی دار قالی مشغول بافتن فرش باشد در حالی که در قانون نیز به این موضوع اشاره نشده است.
 
وی با بیان اینکه امسال در لایحه بودجه رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شده است تا بیمه یک میلیون نفری قالیبافان در قانون مزبور آورده شود، گفت: این پیگیری‌ها تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.
 
مقالات دیگر : قالیشویی مجاز
قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 191 تاريخ : يکشنبه 26 بهمن 1399 ساعت: 20:33

قدرت خرید گوشی موبایل از مردم گرفته شد، بدهی ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی برای دولت بعد و ۶۱ درصد بازار مسکن در اختیار سفته‌بازان، سایر عناوین اقتصادی مهم امروز روزنامه‌ها هستند.
 
 سرویس اقتصادی مشرق- هر روز صبح، «گزیده مطالب اقتصادی روزنامه‌ها» را شامل خلاصه گزارش‌ها، یادداشت‌ها، خبرهای اختصاصی و مصاحبه‌های اقتصادی رسانه‌های مکتوب، در مشرق بخوانید.
 
* آرمان ملی
 
- برندهای پرمتقاضی موبایل گران شدند
 
آرمان‌ملی به گرانی موبایل پرداخته است: با افزایش نرخ ارز در میانه سال‌جاری، از آنجایی که به قول برخی صاحب نظران، اقتصاد ایران دلاریزه هست، قیمت‌ها در سایر بازارها نیز روند افزایشی در پیش گرفتند و در این میان انواع موبایل نیز در بازار تلفن همراه ایران با افزایش قیمت مواجه شدند. فعالان این صنف در چنین شرایطی اذعان می‌کردند که واردکنندگانی که به دنبال کسب سود بیشتر و البته نامتعارف هستند، هرچند با ارز ۲۰ هزار تومانی ثبت سفارش خود را انجام می‌دهند اما با توجه به روند افزایشی نرخ ارز و رسیدن قیمت دلار به کانال ۳۰ هزار تومانی، فروش خود را با این نرخ انجام داده و حتی توقف در عرضه نیز اتفاق می‌افتد. اما با کاهش قیمت‌ها در بازار ارز و ورود بهای دلار به کانال ۲۱هزار تومان در دی‌ماه، به‌دنبال برخی تحولات سیاسی و اظهاراتی مبنی بر کاهش بهای دلار و ورود آن به کانال ۱۵ هزار تومان، قیمت انواع موبایل نیز با کاهش همراه شد و مسئولان صنفی مربوطه طی سخنانی از کاهش ۲۰ تا ۲۵درصدی قیمت‌ها خبر دادند. همزمان با این اتفاقات، رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی تلفن همراه شهر تهران ادامه کاهش قیمت‌ها را منوط به ادامه کاهش نرخ دلار عنوان کرد. محبی همچنین اعلام کرد که با توجه شرایط کنونی بازار بهترین زمان برای خرید موبایل است که این گفته او افزایش مراجعه مردم به این بازار برای خرید موبایل و دیگر لوازم جانبی را به دنبال داشت. درباره وضعیت تامین موبایل در بازار هم، گفته شد که شرایط تامین این کالا در بازار مطلوب است و شرکت‌های واردکننده توانسته‌اند پاسخگوی نیاز بازار باشند. با اینحال، برخی واکنش‌ها به کاهش قیمت‌ها در بازار موبایل در فضای مجازی به‌گونه‌ای دیگر بود.
 
شاید بخواهید مطالب دیگر ما را بخوانید:  دندانپزشکی در ایام کرونا
گروهی از شهروندان کاهش قیمت‌ها را محسوس نمی‌دانستند و معتقد بودند که کاهش به حدی نیست که بتوان نام آن را ارزانی گذاشت. عده‌ای دیگر هم به رفتار فروشندگان انتقاداتی را وارد می‌دانستند، در این زمینه که همزمان با گرانی دلار قیمت موبایل به سرعت بالا می‌رود و جهش زیادی پیدا می‌کند اما با کاهش بهای دلار، فروشندگان (که البته این رفتار تنها مختص فروشندگان موبایل نیست) قیمت اجناس خود را پایین نمی‌آورند. حال چند روزی است که بازار ارز دچار نوساناتی شده و طی بروز این نوسانات که به گفته فعالان اقتصادی بسیار خطرناک است و قدرت پیش‌بینی تحولات را از آنها می‌گیرد، قیمت موبایل هم اندکی رو به افزایش گذاشته است.
 
شرایط بازار موبایل تابع نرخ ارز
 
رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی تلفن همراه شهر تهران روز پنج‌شنبه از افزایش پنج درصدی قیمت موبایل در بازار خبر داد. مهدی محبی در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت تامین و قیمت موبایل در بازار اظهار کرد: شرایط تامین موبایل در بازار مطلوب است و مردم می‌توانند انواع موبایل در برندهای متنوع را در بازار پیدا کنند. او ادامه داد: شرکت‌های وارد کننده انواع برندهای موبایل از گران‌ترین تا ارزان‌ترین را تامین و در بازار عرضه کرده‌اند و اکنون در دسترس مردم است. او، از افزایش پنج درصدی قیمت موبایل در یک هفته اخیر خبر داد. محبی گفت: در پی کاهش نرخ دلار قیمت‌ انواع موبایل نیز کاهشی شد به نحوی که در کمتر از ۲۰ روز شاهد کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت‌ها بودیم، اما طی یک هفته اخیر قیمت‌ها حدودا پنج درصد افزایش یافت. محبی، شرایط بازار موبایل را برای روزهای آینده تابع نرخ ارز دانست. رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی تلفن همراه شهر تهران ابراز امیدواری کرد شاهد ثبات بازار موبایل در ایام منتهی به نوروز باشیم. محبی تاکید کرد: این افزایش قیمت در برندهای موبایل پرمتقاضی بیشتر بوده است. او، درباره نحو مقابله با گران‌فروشی اظهار کرد: مردم در صورت مواجه با گران‌فروشی یا مشکلات دیگر مربوط به خرید و تعمیرات موبایل شکایات خود را به اتحادیه گزارش دهند. محبی راه‌های دریافت شکایات را ثبت آن در سایت اتحادیه و یا تماس با شماره ۶۶۷۶۳۰۳۵ اعلام کرد.
 
- شاخص کل بورس همچنان در مسیر سقوط
 
آرمان‌ملی علل نزول بورس را بررسی کرده است: بازار سرمایه کماکان وضعیت اسفناکی دارد و دارایی مردم هر روز بیشتر از روزهای گذشته آب می‌رود. این در حالی است که بسیاری از فعالان منتظرند تا ببینند انتخاب رئیس جدید و راهکارهای او در روزهای آتی چه تاثیری بر روند بازار سهام خواهد داشت و برنامه او برای حفظ و حراست از سرمایه مردم چیست! گرچه خیلی‌ها معتقدند مشکلات بازارسرمایه را باید ریشه‌ای حل و فصل کرد و تنها تغییر اسم نمی‌تواند اعتمادسازی دوباره را متوجه بازار سهام کند. گفتنی است شاخص کل در جریان معاملات هفته گذشته، تنها یک روز (شنبه) سبزپوش شد و در ادامه روزهای معاملاتی همچنان شاهد نوسانات مکرر و تشکیل صف‌های فروش چند صد میلیونی در برخی نمادهای مهم و شاخص‌ساز بودیم. نکته مهمتر آن است که میزان مشارکت در عرضه اولیه هفته قبل به شکل قابل توجهی افت کرد و این به معنای آن است که مردم دیگر اعتمادی حتی به عرضه‌های اولیه ندارند و ترجیح می‌دهند پول‌های خود را به هیچ عنوان روانه این بازار نکنند.
 
بازی دلاری دولت در بورس/ کاهش قیمت خودرو در دست انداز سیاست های تورمی/ کارخانه‌های صنایع پوشش و رشت الکتریک چگونه به ویرانه تبدیل شد؟
 
مقالات دیگر: قالیشویی الهیه
قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 161 تاريخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 ساعت: 16:48

طرح تشدید بازرسی و نظارت صمت از امروز کلید خورد
تهران- ایرنا- معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه نظارت و بازرسی اقلام مصرفی در بازار تهران بر عهده سازمان صمت است و تامین منابع بر عهده دیگر نهادهای مسئول است، گفت: طرح تشدید بازرسی و نظارت این سازمان از امروز /شنبه/ آغاز شد.
 
سعید محمدی‌پور ظهر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هرساله طرح تشدید بازرسی ایام پایانی سال توسط بازرسان سازمان صمت در تهران اجرا می‌شود و هدف از این طرح نظارت بر قیمت پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، مواد پروتئینی و امور خدماتی مثل حمل و نقل مسافر، اتو سرویس‌ها و قالیشویی‌ها است.
 
وی ادامه داد: این طرح در راستای ابلاغیه‌ سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده برای تامین و توزیع به موقع کالاهای اساسی و اقلام ضروری مورد نیاز مردم با همکاری بازرسان سازمان صمت، اصناف، تعزیرات حکومتی، و پلیس امنیت اقتصادی به صورت یکپارچه در استان از امروز ۱۱ بهمن ماه امسال آغاز و تا تاریخ ۳۰ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ نیز ادامه خواهد داشت.
 
محمدی‌پور با بیان اینکه طرحی که امسال به اجرا درآمده‌است با سال‌های گذشته تفاوت دارد، اظهار داشت: تفاوت این طرح با سال‌های گذشته در این است که بازرسان سازمان صمت به سامانه یک‌پارچه بازرسی « سیمبا » دسترسی دارند و از یک تبلت و سیم‌کارت برای سهولت در انجام کار نیز استفاده می‌کنند.
 
وی گفت: بازرسان سازمان صمت تهران در صورت مشاهده تخلف، آن را از طریق تبلت به بخش حقوقی سازمان ارسال می‌کنند؛ در گذشته رسیدگی به هرکدام از پرونده‌های تخلفات دست‌کم ۱۵ روز زمان لازم داشت اما امروزه در کمتر از ۴۸ ساعت به نتیجه می‌رسد.
بیشتر بخوانید قالیشویی الهیه
محمدی‌پور افزود: در تهران ۱۲۰ اکیپ ویژه بازرسی برای تشدید نظارت بر بازار در ایام پایانی سال در نظر گرفته شده که با توجه به شرایط خاص امسال ۳۰ اکیپ به این تعداد برای بازرسی اقلامی که نام برده شد اضافه شده است.
 
معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت تهران افزود:در طرح نظارتی امسال بازرس سازمان صمت و اتاق اصناف در دو شیفت صبح و عصر از واحدهای صنفی و مراکز خدماتی بازدید بعمل می‌آوردند تا در صورت مشاهده تخلفات احتمالی با واحد متخلف برخورد نمایند.
 
محمدی پور خاطرنشان کرد: در این طرح، رصد از انبارها و مراکز نگهداری کالاها نیز در دستور کار گشت‌های نظارتی قرار دارد؛ شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.
 
مقالات دیگر: قالیشویی ونک
قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 168 تاريخ : يکشنبه 12 بهمن 1399 ساعت: 19:41

شیراز - ایرنا- روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شیراز اعلام کرد: به دلیل پاره ای تعمیرات در شبکه آبرسانی از سد درودزن به شیراز از ساعت ۲۴ جمعه دهم بهمن‌ماه جاری تا ساعت ۲۰ روز شنبه ۱۱ بهمن‌ماه در مناطقی از شیراز قطع می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه، در این محدوده زمانی جریان آب شبکه توزیع شهری در شهرک‌های اکبرآباد، جوادیه، پردیس، دینکان، باهنر، صدا و سیما، عرفان، بلوار معالی‌آباد، گلدشت معالی‌آباد، کوی وحدت معالی‌آباد، بیمارستان بعثت، بیمارستان کوثر، بلوار میرزای شیرازی غربی، خیابان میرزای شیرازی شرقی و خیابان قصردشت حد فاصل میدان قصردشت تا چهارراه زرگری قطع می‌شود.
بر این اساس، خیابان همت شمالی، بلوار فرهنگ شهر، شهرکهای احمدآباد، والفجر، فرهنگیان، عشایری، رضوان ، بهاران ، سجادیه سیمان ، مهدیه،  محمدیه سیمان، جانبازان پشت باغ جنت ، کمربندی حد فاصل پشت بلوار میثم شمالی تا ۲۰ متری امام خمینی ،  بلوار رحمت ، بلوار امیر کبیر حد فاصل کوی خوشرو تا خیابان قالیشویی  و فرعی های منشعب از آن محدوده مذکور با قطع آب و افت فشار آب روبرو خواهند شد.
روابط عمومی شرکت آبفا شیراز ضمن پوزش از شهروندان  ساکن در مناطق یاد شده، درخواست کرد علاوه بر صرفه جویی، آب مورد نیاز خود را قبلا ذخیره نموده و مصارف غیر ضرور را به روزهای دیگر موکول کنند.   

آب در مناطقی از شیراز قطع می‌شود

مقالات دیگر: قالیشویی نائین

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 179 تاريخ : پنجشنبه 9 بهمن 1399 ساعت: 21:54

مشکلات ۲۰ واحد تولیدی در ستاد تسهیل شهرستان ری احصا و بررسی شد
شهرری - ایرنا - معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: مسائل و مشکلات ۲۰ واحد تولیدی و صنعتی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان احصا، بررسی و پیگیری شد.
 
حسین توکلی کجانی روز پنجشنبه در این جلسه اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید و تاکید دولت بر رفع موانع تولید، رفع مشکلات صنایع همواره به عنوان یکی از اولویت های کاری تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان ری قرار دارد.
 
وی افزود: در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور فرماندار ویژه شهرستان ری، بخشداران و روسای دستگاه های اجرایی و خدمات رسان و همچنین تولیدکنندگان و صنعتگران برگزار می شود، مسائل و مشکلات حوزه تولید شهرستان بررسی و در چارچوب قوانین و اختیارات نسبت به رفع موانع با جدیت تمام اقدام خواهد شد.
 
به گفته این مسئول در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ری برای رفع موضوعاتی که در حیطه وظایف و مربوط به دستگاه های اجرایی شهرستان است دستورات لازم و قانونی صادر و تلاش می‌شود تا بیشتر مصوبات این ستاد اجرایی شود و مواردی که نیازمند تصمیم گیری استانی است نیز سریعا به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران ارسال می شود.
 
در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در فرمانداری ری برگزار شد مسائل و مشکلات ۲۰ واحد تولیدی و صنعتی شهرستان ری شامل ۱- شرکت بهبود سلامت  در خصوص تسهیلات بانکی،  ۲ - شرکت دانش بنیان خرم بهار آتیس در خصوص توسعه فعالیت و اخذ مجوز از جهاد کشاورزی،  ۳- کارخانه ستاره پوشاک ایرانیان در خصوص معوقات  بیمه تامین اجتماعی،  ۴- کارخانه کفش محسن در خصوص تسهیلات بانکی صندوق کار آفرینی امید،  ۵ - شرکت آریا جامگان پیشرو در خصوص جرائم بیمه تامین اجتماعی،  ۶- شرکت اکرام صنعت مهدی در خصوص تخصیص آرد یارانه ای، ۷- شرکت تعاونی مهر فدک در خصوص تخصیص آرد یارانه ای،  ۸- شرکت پترو ترنم ری در خصوص تامین مواد اولیه،  ۹- شرکت کاهانی در خصوص ایجاد واحد تولیدی،  ۱۰- شرکت تعاونی ایثارگران دشت طلایی در خصوص افزایش ظرفیت برق،  ۱۱- شرکت جهان چیلیک در خصوص توسعه فعالیت، سوخت، افزایش ظرفیت آب و برق،  ۱۲- معدن تکنو آجر در خصوص دسترسی جاده ای،  ۱۳- شرکت نرگس ارغوانی در خصوص تسهیلات بانکی،  ۱۴- کارخانه سنگ برادران سلمی در خصوص توسعه فضای  فعالیت،  ۱۵- گلخانه در خصوص انشعابات برق و گاز،  ۱۶- معدن بیجین ری در خصوص انشعاب برق،  ۱۷- مزارع نوین ایرانیان در خصوص انشعاب گاز،  ۱۸- گلخانه پاسارگاد در خصوص تسهیلات مشاغل،  ۱۹- گلخانه هیدروپونیک بخش مرکزی  در خصوص مجوز فعالیت،  ۲۰- کارخانه قیر حافظ در خصوص گازرسانی مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.
 
بیشتر بخوانید: سالن زیبایی قصرماه lili
 
به گزارش ایرنا، شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.
 
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) در حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و در جنوب تهران واقع شده است.
 
مقالات دیگر: قالیشویی زعفرانیه
قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 175 تاريخ : يکشنبه 5 بهمن 1399 ساعت: 19:41

نجات ۳ نفر با تلاش آتش نشانان همدانی

رئیس سازمان آتش نشانی همدان از نجات ۳ نفر با تلاش آتش نشانان این شهر خبر داد.

نجات ۳ نفر با تلاش آتش نشانان همدانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، صادق پور سینا، رئیس سازمان آتش نشانی همدان گفت: طبق اعلام مرکز پیام و کنترل فرماندهی عملیات دیروز، ۲ عملیات اطفای حریق و ۴ عملیات امداد و نجات حاصل تلاش فرشتگان نجات شهر همدان در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

شاید بخواهید بخوانید: دندانپزشکی در کرونا

او افزود: عملیات‌های انجام شده در این تاریخ ۲ مورد آتش سوزی شامل حریق قالیشویی در علاقبندیان و حریق ضایعات در خیابان بوعلی بوده است.

 

رئیس سازمان آتش نشانی همدان با بیان اینکه همچنین ۴ مورد عملیات امداد و نجات شامل نجات افراد محبوس شده در آسانسور در پاستور، نجات افراد محبوس شده در منزل در شهرک مدنی، نجات حیوانات در عباس آباد و تست گاز منوکسید کربن در شهید زمانی توسط آتش نشانان به انجام رسید، ادامه داد: در این عملیات‌ها ۳ نفرهم با تلاش آتش نشانان نجات یافتند.

 

شهروندان ۳۳۹ بار با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته اند که از این تعداد تماس ۶ مورد منجر به عملیات شده، ۱۰ تماس جهت مشاوره و راهنمایی، ۴۰ تماس اشتباه و متاسفانه ۲۸۳ مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

 

مقالات دیگر:

قالیشویی نیاوران

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 168 تاريخ : يکشنبه 21 دی 1399 ساعت: 19:06

بلاتکلیفی در بازآفرینی محوطه نمایشگاه بین‌المللی سابق اصفهان

اصفهان- ایرنا- هنوز تصمیم گیری برای بازآفرینی محوطه نمایشگاه اطراف پل شهرستان اصفهان نشده که نظرات مختلفی در این ارتباط مطرح شده است و به تاکید کارشناسان برای تحقق این مهم باید کار کارشناسی انجام تا این مکان به بهترین فضای شهری تبدیل شود.

 

به گزارش ایرنا، درست پنجم شهریور ماه سال ۹۴ بود که نمایشگاه بین المللی استان اصفهان با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، استاندار و شهردار وقت اصفهان در محل روشن دشت از توابع شرق اصفهان کلنگ زنی و در آذر ماه سالجاری به بهره برداری رسید.

 

تا پیش از این نمایشگاه بین المللی اصفهان در محل پل تاریخی شهرستان برگزار می شد، جایی که به زعم خیلی از مسئولان و مردم شاید جای مناسب برای برگزاری نمایشگاه نبود.

شاید بخواهید بخوانید: قالیشویی در جشنواره

 سابقه پیدایش نمایشگاه پل شهرستان دقیق بر می گردد به سال ۱۳۷۱، یعنی زمانی که یک سیرک ایتالیایی برای نمایش آنجا چادر زد و با این اقدام نطفه پیدایش و توسعه فضایی نمایشگاه را در ذهن مدیران وقت ایجاد کرد.

 

در واقع  چادرِ بجای مانده از سیرک، نقطه عطف انجام سایر اقدامات کالبدی قرار گرفت و در سالهای بعد سوله‌های نمایشگاهی بدون برنامه از پیش اندیشیده شده در پی هم احداث شدند تا از این طریق نیاز شهر و صنــــایع به داشتن نمایشگاهی بزرگ بر طرف شود.

 

کاربری فراشهری و بزرگ؛ مقیاس جدید نقش کارکردی، هویتی و تاریخی پل شهرستان را به کلی به هم ریخت و آن را تبدیل به مهجورترین پل اصفهان نمود به طوری که برغم وجود ارزشهای قابل توجه معماری و تاریخی، جایگاه این پل به عنوان یک عنصر هویت بخش شهری در حد یک گذر دسترسی به ورودی مهمان ناخوانده یعنی محوطه نمایشگاه تقلیل یافت.

 

از سویی در طی این سالها، محله های اطراف این محوطه نمایشگاه که در گذشته به محله خارج شهر و محروم و به روستا بی شباهت نبود، در تغییر و تحولات شهری با تاثیر از موقعیت اقتصادی و اجتماعی این محل نمایشگاهی چهره ای تازه یافت و به یکی از مناطق خوب شهری تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: قالیشویی منطقه ۱

رونق فعالیت نمایشگاهی، استقبال شهروندان اصفهانی و توسعه نمایشگاه های پرمخاطب و در پی آن محوطه سازی پارکینگ و ساماندهی اطراف آن موجب شد یک سری از مشاغل در مجاورت و یپرامون این نمایشگاه شکل بگیرد.

 

حال با ساخت نمایشگاه دائمی بین المللی اصفهان و برگزاری مهمترین نمایشگاه های داخلی و خارجی، محل قبلی نمایشگاه  نامشخص و بی استفاده استفاده مانده است، ظرفیتی که بدون شک از لحاظ جایگاه و موقعیت اهمیت بسیار زیادی در آن جغرافیای محلی دارد.

تصمیمی برای کاربری نمایشگاه پل شهرستان گرفته نشد

 

در حالی پروژه انتقال نمایشگاه بین المللی اصفهان از ماه گذشته به طور رسمی بهره برداری شده است که مسئولان امر هیچ تصمیم قطعی و درستی طی این چندین سال گذشته در خصوص استفاده از کاربری این محل نگرفته اند.

 

مدتی پیش علی یار محمدیان مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان در خصوص تغییرکاربری نمایشگاه سابق در پاسخ به خبرنگار ایرنا گفت: برای کاربری این نمایشگاه هنوز تصمیم گیری نهایی گرفته نشده زیرا شرکت نمایشگاه ۲ سهامدار شهرداری با ۶۷ درصد و اتاق بازرگانی۳۳ درصد سهام دارد که باید در مورد تغییرکاربری آن تصمیم گیری کنند که هنوز در این زمینه نظری اعلام نشده است.

 

باید تبدیل به فضای شهری شود

 

در این پیوند، حجت الله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان در گفت و گو با ایرنا در خصوص تصمیم گیری راجع به  محل سابق نمایشگاه اصفهان گفت: ما اعتقاد داریم این محل باید حداقل کارگزاری ممکن را داشته و تبدیل به فضای شهری شود.

 

وی افزود: با توجه به انتقال نمایشگاه به محل جدید، انتظار داریم این محل همانند پروژه هایی که قبلا شهربازی بود و بعد تبدیل به فضای شهری شد، چنین کاربری داشته باشد اما اگر پیشنهاداتی در خصوص کاربری آن وجود داشته باشد در جلسات مطرح و تصمیم گیری می کنیم.

 

بهترین تصمیم برای کاربری نمایشگاه پل شهرستان

 

همچین علیرضا نصر رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین المللی اصفهان گفت؛ که هنوز تصمیمی برای کاربری نمایشگاه بین المللی پل شهرستان اتخاذ نشده است و گزینه‌هایی اعم از کاربری کارآفرینی، موزه فرش، توسعه فضای سبز برای این مکان مطرح شده است که با توجه به همجواری با تپه اشرف این اطمینان خاطر را به شهروندان می‌دهیم که بهترین تصمیم برای کاربری نمایشگاه فعلی توسط مدیریت شهری اتخاذ شود.

 

حال با این اوصاف مسئولان، باید دقیق تر و کارشناسی تر به احیا و بازآفرینی محل نمایشگاه سابق اصفهان نگاه کنند، ناگفته نماند که  مجاورت با موقعیت تاریخی تپه اشرف در محوطه این مکان می تواند هم به عنوان تهدید و هم به عنوان یک فرصت محسوب می شود که به طور قطع باید لحاظ شود و برای رسیدن به این نقطه باید دید در پیشینه تاریخی این پل و محوطه اطراف چه کاربری داشته است؟

 

ادامه مطلب

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 156 تاريخ : يکشنبه 14 دی 1399 ساعت: 19:56

شهرری - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان ری اعلام کرد: با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی و همچنین عزم مدیران، تولیدکنندگان و صنعتگران در راستای بهبود شرایط اشتغال، بر اساس آمار سامانه رصد، در سال جهش تولید ایجاد اشتغال در این شهرستان تاکنون به میزان ۱۰۸ درصد محقق شده است.

 

حسین توکلی کجانی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال، سرمایه گذاری و بهبود محیط کسب و کار شهرستان ری گفت: امروز اشتغال بعنوان یکی از موضوعات اساسی کشور دغدغه همه مسئولان دولتی است تا مشکل بیکاری جوانان در کشور مرتفع شود.

 

وی اظهار داشت: باید از چندگانگی و موازی کاری در موضوع اشتغال اجتناب شود تا اهداف و سیاست های اشتغالزایی به سرانجام برسد.

 

این مسئول افزود: طرح مشوق بیمه ای یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید است تا با اجرای آن شرایط کار برای فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم شود که در این راستا بایستی برای استقبال از این طرح، اطلاع رسانی مطلوبی در سطح شهرستان ری صورت گیرد.

 

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: تشویق مردم به استفاده از کالای ایرانی می تواند در پویایی تولید و اقتصاد کشور موثر باشد و این موضوع در دستور کار کارگروه اشتغال شهرستان ری قرار دارد.

 

توکلی ادامه داد: توسعه شرکت های دانش بنیان در شهرستان ری از اولویت های مهمی است که در اشتغالزایی اثرگذار است و در این خصوص ظرفیت های لازم در شهرستان وجود دارد.

 

به گفته این مسئول، مشاغل خرد و خانگی از دیگر راهکارهای ایجاد اشتغال است و ضرورت دارد کمیته امداد امام خمینی (ره)، میراث فرهنگی و فنی و حرفه ای پیگیری های لازم را در سطح شهرستان داشته باشند.

 

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

 

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) در حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و در جنوب تهران واقع شده است.

مقالات مرتبط:

قالیشویی زرگنده

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 159 تاريخ : يکشنبه 7 دی 1399 ساعت: 20:46

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
دردسر قالیشویی‌ها در تحویل بار با وانت بعد از محدودیت تردد‌ها
رئیس اتحادیه قالیشویان گفت: از سوی دولت و ستاد ملی کرونا زیر ساختی برای حضور وانت بار‌های تحویل قالی در زمان طرح محدودیت تردد تعریف نشده است.
 
 
حمید محمدی کمسرخ رئیس اتحادیه قالیشویان در گفت وگو با صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فعالیت واحد‌های صنفی در محدودیت‌های کرونایی اظهار کرد: دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت فعالیتی برای اتحادیه قالیشویان اعمال نکرده است، اما این واحد‌ها حق فعالیت تا ساعت ۲۰ را دارند.
 
وی افزود: فعالیت اعضا اتحادیه و کارخانه‌های قالیشویی در این ایام به حداقل خود رسیده و واحد‌ها با ۱۰ تا ۲۰ درصد ظرفیت و نیرو‌های خود فعالیت می‌کنند.
بیشتر بخوانید:
بافت فرش بهترین شغل در روزهای قرنطینه؛ صادرات فرش جایگزین فروش نفت خام
رئیس اتحادیه قالیشویان بیان کرد: دلیل این کاهش فعالیت‌ها تعطیلی بسیاری از دفاتر و اداره جات است به طوری که هیچ سفارشی برای شست و شو از سوی این مراکز نداریم و معدود سفارش‌ها از سوی واحد‌های مسکونی است.
 
محمدی ادامه داد: همیشه در این مواقع از سال فعالیت قالیشویی تعریف خاصی نداشت، اما امیدواریم که با نزدیک شدن به ایام نوروز فعالیت واحد‌های قالیشویی با رعایت تمام دستور العمل های بهداشتی بیشتر و از ضرر بیش از حد آن‌ها جلوگیری شود.
 
وی با اشاره به حضور وانت بار‌های تحویل قالی در زمان طرح محدودیت تردد تصریح کرد: از سوی دولت و ستاد ملی کرونا زیر ساختی برای حضور وانت بار‌های تحویل قالی در زمان طرح محدودیت تردد تعریف نشده از طرفی هم به دلیل کاهش سفارشات، قالیشویان فعالیت خود را تا ساعت ۲۱ به اتمام می‌رسانند.
 
رئیس اتحادیه قالیشویان ابراز کرد: دولت چندی بیش اظهار پرداخت وام بیکاری به واحد‌های صنفی کرد، اما تا امروز هیچ یک از ۴۰۰ واحد صنفی و اعضا آن‌ها وام یا بسته معیشتی از سوی دولت دریافت نکرده اند. سازمان تامین اجتماعی همکاری خوبی با اعضا تحت نظارت اتحادیه قالیشویان ندارد به طوری که بیمه و حق بازنشستگی آن‌ها طبق روال به خصوص خود پیش نمی‌رود.
مقالات مرتبط:
 
قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 179 تاريخ : شنبه 6 دی 1399 ساعت: 20:26

شبکه یک تا سال ۱۴۰۰ چه سریال‌هایی دارد؟

سریال‌های روزهای ابدی، جلال، دودکش۲، «۸۷ متر»، «افرا» و «پس از آزادی» از جمله سریال هایی هستند که برای پخش از کنداکتور شبکه یک در نظر گرفته شده اند.

شبکه یک تا سال ۱۴۰۰ چه سریال‌هایی دارد؟

به گزارش بولتن نیوز، شبکه یک سیما چندین سریال در مراحل مختلف نگارش، پیش تولید و تصویربرداری دارد که از میان اینها چند سریال که بخشی از پروسه تولید آنها گذشته است زمان بندی احتمالی پخش آنها هم مشخص شده است.

 

در حال حاضر چند سریال جدید برای شبکه در دست تولید و حتی مراحل پس از تولید قرار دارد که به نوعی برای پخش از این شبکه آماده شده است و این سریال‌ها از دی ماه تا سال ۱۴۰۰ را در بر می‌گیرند.

 

«روزهای ابدی» بعد از «خانه امن»

سریال «روزهای ابدی» با نام قبلی «نفوذ» به کارگردانی جواد شمقدری چند سالی است که در پروسه نگارش و تولید قرار دارد و تا چند روز دیگر جایگزین «خانه امن» می‌شود.

 

جواد شمقدری در سریال خود تاریخ انقلاب را از بهمن ۵۷ تا آبان ۵۸ را در ۴۴ قسمت نشان می‌دهد و در این سریال جمعی از بازیگران ایرانی و خارجی جلوی دوربین آن رفته‌اند.

 

«روزهای ابدی» به تهیه‌کنندگی محسن علی‌اکبری ساخته شده است و در آن بازیگرانی چون امین اسکندریان (مهدی نقش اول سریال)، کیمیا اکرمی (محبوبه نقش اول زن)، احمد نجفی (پرویز)، حمید گودرزی (نفیسی)، رحیم نوروزی (سُرخو)، علی‌رام نورایی (بکتاش)، صالح میرزاآقایی (سرهنگ شریف‌زاده)، شهره لرستانی (مادر محبوبه)، زهرا سعیدی (مادربزرگ مهدی) حضور دارند.

 

پخش این سریال تا بهمن ماه ادامه دارد و در ایام دهه فجر نیز روی آنتن می‌رود.

 

«روزهای ابدی» احتمالاً از هشتم دی ماه و در دهه اول این ماه روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

 

فصل دوم «جلال»

سریال «جلال» ساخته حسن نجفی که سال گذشته فصل اول آن در ایام فجر روی آنتن رفت امسال هم در تدارک تولید فصل دوم است.

 

«جلال» هم سریالی در حال و هوای قیام مردم در تاریخ معاصر و انقلاب است. فصل اول، سریال «جلال» ماجراهایی از سال‌های ۱۳۳۸ تا ۱۳۵۶ را به تصویر کشید و بازیگرانی همچون حمیرا ریاضی، عمار تفتی و برخی دیگر از بازیگران بومی آذربایجان شرقی در آن ایفای نقش کردند.

 

فصل دوم این سریال نیز در ۲۶ قسمت آماده می‌شود که از قیام مردم تبریز تا پیروزی انقلاب تا آزادسازی سوسنگرد را نشان می‌دهد.

 

طنز «دودکش ۲»

غیر از بازه نوروز که معمولاً تا آخرین روزهای اسفند قطعی نخواهد بود که چه سریالی برای هر شبکه در نظر گرفته شده است سال آینده «دودکش ۲» از جمله سریال‌هایی است که برای پخش بعد از مجموعه‌های نوروزی در نظر گرفته شده است

 

این سریال به کارگردانی بروز نیک نژاد و تهیه کنندگی زینب تقوایی ساخته می‌شود که این روزها درگیر تولید «باخانمان» هستند و بعد از آن سراغ ساخت «دودکش» خواهند رفت.

 

فصل اول سریال «دودکش» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و در رمضان سال ۹۲ روی آنتن رفت که بازیگرانی از جمله هومن برق‌نورد، بهنام تشکر و جواد عزتی از جمله بازیگرانش بودند.

 

بعد از آن در سال ۹۵ محمدحسین لطیفی سریال «پادری» را ساخت که به نوعی با نام فصل دوم این مجموعه هم محسوب می‌شد و باز هم قصه‌های قالیشویی مشتاق را با بازی هومن برق‌نورد و امیرحسین رستمی به تصویر کشید که این بار محمود رضوی تهیه کنندگی آن را بر عهده داشت اما نتوانست محبوبیت فصل اول را پیدا کند. از جمله دلایلی هم که برای تغییر نام این سریال ذکر می‌شود این بود که در آن زمان محمد سرافراز رئیس وقت صداوسیما تمایلی برای سریال‌های چند فصلی ندارد.

 

حالا بعد از چند سال قرار است سریالی با عنوان «دودکش ۲» به کارگردانی برزو نیک نژاد که در جریان تولید فصل اول نویسندگی متن و همچنین بازیگردانی را بر عهده داشته است، ساخته شود.

 

پخش «۸۷ متر» بعد از یک دهه غیبت عیاری

کیانوش عیاری را بسیاری با سریال‌هایی چون «هزاران چشم» و «روزگار قریب» می‌شناسند که هر دو به دهه ۸۰ برمی‌گردد و عیاری پس از یک دهه دوباره به تلویزیون بازگشت و «۸۷» متر را به تولید رساند.

 

سریال «۸۷ متر» چند سالی است به کارگردانی عیاری در حال ساخت است و اسفندماه امسال تصویربرداری آن به پایان می‌رسد. این سریال نیز قرار است در بازه تابستانی شبکه یک به پخش برسد که هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نشده است.

 

در خلاصه داستان این سریال آمده است: علیرضا پوردورانی به همراه همسر، دو دختر و پسرش، خانه‌ای را از یک فروشنده به نام فرج ناصری خریداری می‌کنند. اما روز اسباب کشی متوجه می‌شوند که خانه به فرد دیگری به نام محسن خلیلی فروخته شده است. محسن به همراه پسر، همسر و دو دخترش صبح زودتر از پوردورانی‌ها به خانه رسیده‌اند و وسایل شأن را در خانه گذاشته‌اند اما با رسیدن خانواده پوردورانی، ماجرای کلاهبرداری مشخص می‌شود.

 

علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، زنده‌یاد حسین محب اهری، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، سونیا سنجری، حسین سلیمانی، فریده سپاه منصور، محمد بحرانی و سعید پیردوست از بازیگران این سریال هستند.

 

«افرا» با طراحی کارگردانان سینمایی

سریال «افرا» این روزها در حال تصویربرداری است تا این سریال هم برای پخش در شبکه یک آماده شود. «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی در حال ساخت است و تصویربرداری آن در شمال کشور انجام می‌شود و ترکیبی از بازیگران مختلف در آن حضور دارند.

 

پژمان بازغی از جمله بازیگران این سریال است که به دلیل همزمانی تصویربرداری از اجرای «کودک شو» انصراف داد. همچنین از دیگر بازیگران این سریال روزبه حصاری است که چندی پیش به دلیل آنچه درخواست غیرمتعارف عنوان شده بود از سریال «بچه مهندس» که نقش اول آن بود کنار گذاشته شد.

 

مهدی سلطانی، فریبا متخصص، مینا وحید از دیگر بازیگران سریال هستند.

 

همچنین طراحان قصه سریال پدرام پورامیری و حسین دوماری هستند که پیش از این فیلم سینمایی «جان دار» به کارگردانی این دو، اکران و مورد توجه قرار گرفته بود.

 

«پس از آزادی»

از دیگر سریال‌های آماده شبکه یک «پس از آزادی» است که برای پخش سال آینده در نظر گرفته شده است.

 

این سریال به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر ساخته شده است و مدت زمان زیادی است که از تولید آن گذشته با این حال تاکنون در کنداکتور پخش قرار نگرفته بود.

 

اندیشه فولادوند و رضا داوودنژاد از جمله بازیگران این سریال هستند که از زمان جنگ تا زمان حال روایت می‌شود و فضایی اجتماعی دارد.

 

این سریال هم همزمان با «افرا» برای تابستان شبکه یک در نظر گرفته شده است.

 

مقالات مرتبط: قالیشویی قلهک

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 171 تاريخ : چهارشنبه 3 دی 1399 ساعت: 21:08

 

سردار «محمد مطهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ضمن تبریک ولادت امام حسین علیه السلام و روز پاسدار و ولادت ابوالفضل العباس علیه السلام و روز جانباز، گفت: سیل اخیر با آسیب هایی که به رودبار جنوب و بخش جازموریان وارد کرد، این منطقه را در وضعیت اضطراری قرار داد بنابراین در همان ساعات اولیه فرمانده سپاه شهرستان رودبار جنوب، عوامل اجرایی و نیروهای بسیجی در مناطق سیل زده این شهرستان حضور یافتند.
 
 
جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به برخی از فعالیت های سپاه و بسیج در خدمات رسانی به سیل زدگان رودبار  جنوب اشاره کرد و افزود: بلافاصله سپاه دستگاه های مهندسی را برای ترمیم و تقویت سیل بند حاشیه زهکلوت و بازگشایی راه ها وارد منطقه کرد و از آنجایی که در پی وقوع سیلاب خانه ها دچار آبگرفتگی شده بودند گروه های جهادی دانشجویی و بسیج محلات وارد عمل شده و اقدام به تخلیه آب و لای روبی منازل سیل زدگان و همچنین لای روبی خیابان ها کردند.
 
 
وی ادامه داد: در اقدام بعدی با حضور گروه های جهادی چندین کارواش و یک قالیشویی صلواتی برای شستن فرش های مردم راه اندازی شد.
 
 
سردار مطهری ابراز کرد: به منظور خدمت رسانی بهتر و سریع تر، منطقه به لحاظ جغرافیایی به ۴ بخش تقسیم شد و با محوریت امام جمعه و با مشارکت طلاب، گروه های جهادی، بسیج دانشجویی سپاه ثارالله استان، ستاد اجرایی فرمان امام و ستاد علوی، لشکر ۴۱ ثارالله و ناحیه مقاوت سپاه شهرستان رودبار جنوب کار خدمت رسانی آغاز شد و به لطف خدا با این تقسیم بندی علاوه بر خدمت رسانی، مناطق و خانوارهای سیل زده شناسایی شدند که با ارزیابی های انجام شده از منطقه، در آینده می توانیم آمار و ارقامی از میزان خسارت های وارد شده را به متولیان و مسئولین ارائه دهیم. 
 
 
 
جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده توسط سپاه، توزیع اقلام غذایی و همچنین آرد بین خانوارهای سیل زده است.
 
 
 
وی اظهار کرد: با تدابیر فرماندهی سپاه ثارالله استان، به منظور ضدعفونی کردن منازل، خیابان ها، معابر و اماکن عمومی، یک گردان جنگ نوین از مردم پایه لشکر ۴۱ ثارالله به جنوب کرمان آورده شد و در ابتدا مناطق سیل زده شهرستان کهنوج را ضدعفونی کردند و امروز نیز با وردو به رودبار جنوب قصد ضدعفونی منازل، اماکن و خیابان ها را دارند تا مردم بدون دغدغه به زندگی عادی خود بازگردند.
 
 
 
سردار مطهری اضافه کرد: با توجه به این که رودبار جنوب به لحاظ عدم وجود مورد مثبت کرونا منطقه سفید است بنابراین از گروه های جهادی بومی منطقه استفاده کردیم زیرا با ورود نیروهای کمکی از مناطق دیگر احتمال انتقال ویروس کرونا وجود داشت.
 
 
جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان با بیان این مطلب که صبح امروز ماموریت بیمارستان صحرایی نیروی دریایی سپاه در رودبار جنوب به پایان رسید، ابراز کرد: با احداث بیمارستان صحرایی نیروی دریایی سپاه ظرف چند روز گذشته بیش از ۲ هزار مراجعه کننده ویزیت شده و از خدمات پزشکی، آزمایشگاهی، رادیولوژی و دارویی این بیمارستان بهره مند شدند.
 
 
وی بیان کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر احتمال بارش های سیل آسا، بنابراین دستگاه های سپاه در منطقه رودبار جنوب در حال احداث سیل بند هستند تا خسارت های احتمالی به حداقل برسد.
 
 
سردار مطهری عنوان کرد: سیل بندهای آن دسته از روستاهایی که در حیطه فعالیت ما نبودند، نیاز به احداث، ترمیم و تقویت دارند بنابراین می طلبد مسئولین و متولیان امر در این خصوص چاره اندیشی کنند.
 
 
 
جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان عنوان کرد: با توجه به این که وسایل برقی و خودروهای سیل زدگان دچار آسیب شده بود بنابراین تعمیر کاران و مکانیک هایی از بسیج اصناف در منطقه حضور دارند تا این وسایل را تعمیر کنند.
 
مقالات مرتبط:
 
قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 173 تاريخ : جمعه 22 فروردين 1399 ساعت: 2:29

خدمت بی‌منت بسیجیان استان فارس به مردم سیستان و بلوچستان‌
 
‌قرارگاه دیده‌بان مردم به همت بسیجیان استان فارس از سال گذشته تاکنون همچنان در سیستان و بلوچستان مشغول خدمت در نقاط محروم این استان هستند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، ‌بارش‌ باران در روزهای ابتدایی فروردین ماه باز هم سیل را در برخی از استان‌ها جاری کرد. استان سیستان و بلوچستان یکی از این استان‌هاست در حالی که هنوز رد پای سیل ماه‌های پایانی 98 در نقاط محروم این استان دیده می‌شود.
 
قرارگاه دیده‌بان مردم به همت بسیجیان استان فارس از همان سال گذشته در سیستان و بلوچستان مستقر شده و گروه‌های جهادی را از سراسر کشور برای ارائه خدمت ساماندهی می‌کند.
 
در روزهای ابتدایی فروردین ماه بارش شدید باران منجر به جاری شدن دوباره سیل در این استان شد و خدمات گروه‌های جهادی نیز همچون دیگر ایام ادامه یافت.
 
محمدعلی پورمتقیان، مسئول قرارگاه دیده‌بان مردم استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم درباره فعالیت‌های انجام شده از سوی این قرارگاه اظهار داشت: از لحظات اولیه بروز سیل در فروردین ماه بسیجیان و گروه‌های جهادی مستقر در قرارگاه اقدام به تخلیه خانه‌ها کرده و همچنان امدادرسانی ادامه دارد.
 
وی با بیان اینکه امروز 3 کامیون حمام و سرویس بهداشتی سیار در نقاط سیل‌زده سیستان و بلوچستان از سوی سپاه قدس مستقر می‌شود، گفت: امشب در میان تمامی منازل پک ارزاق، موکت، پتو و چادر و آب معدنی توزیع می‌شود و فرش‌های همه منازل نیز به قالیشویی داده شده است.
 
مسئول قرارگاه دیده‌بان مردم استان فارس بیان کرد: 25 نفر از نیروهای قرارگاه هم برای یاری‌رسانی به سیل کرمان به این استان اعزام می‌شوند.
پورمتقیان با بیان اینکه سیل در سیستان و بلوچستان سبب تخریب بخشی از زیرساخت‌ها شده است، گفت: مردم این مناطق به 175 باب حمام و سرویس بهداشتی دارند که برای احداث آنها نیاز به مصالح ساختمانی داریم که همت خیرین را می‌طلبد.
 
وی با تشکر از سپاه ناحیه شهرستان لارستان و بسیج اصناف استان فارس که همکاری خوبی با قرارگاه داشتند، از کمک‌های این قرارگاه برای مقابله با کرونا نیز خبر داد و عنوان کرد: ضدعفونی تمامی محلات سیستان و بلوچستان توسط گروه‌های جهادی در 3 بازه زمانی انجام می‌شود.
 
پورمتقیان تصریح کرد: غیر از بحث ضدعفونی محلات به مبلغ یک میلیارد و 270 میلیون تومان پک‌های بهداشتی، الکل دست، الکل دام، الکل خاک و مواد ضدعفونی‌کننده منازل در نقاط محروم استان سیستان و بلوچستان توزیع شده است.
 
وی با اشاره به دیگر اقدامات قرارگاه به ساخت یک مدرسه اشاره و بیان کرد: مدرسه که شروع به ساخت کرده بودیم اکنون روی پایه سقف‌زنی رسیده و اگر خیرین کمک کنند به اتمام می‌رسد
 
مسئول قرارگاه دیده‌بان مردم استان فارس همچنین با اشاره به اعزام بیماران نقاط محروم سیستان و بلوچستان به شیراز برای درمان گفت: اعزام بیمارانی که قرار بود برای درمان به شیراز بیایند به دلیل شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا کنسل شده اما به محض مهیا شدن شرایط به شیراز برای درمان اعزام می‌شوند.
 
پورمتقیان از علی علی‌جانی رئیس قرارگاه کشوری دیده‌بان مردم و محمدرضا خداکریمی جانشین وی به جهت همکاری و هماهنگی برای فعالیت گروه‌های جهادی در استان سیستان و بلوچستان تشکر کرد و گفت: خیرین برای کمک به مردم محروم استان سیستان و بلوچستان می‌توانند به دفتر قرارگاه در شیراز واقع در بلوار پاسداران، باشگاه فجر مراجعه کنند.
 
وی افزود: همچنین مردم می‌توانند به شماره 09059201582 برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرند و شماره حساب برای واریز کمک‌های خود دریافت کنند.
 
به گزارش تسنیم در این قرارگاه سپاه فجر استان فارس، بسیج اصناف استان فارس، سپاه ناحیه لارستان، بانیان و خیران تبریز، قزوین، بیمارستان مسلمین شیراز و سپاه تهران همکاری دارند.
 
مقالات مرتبط:
قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 181 تاريخ : سه شنبه 12 فروردين 1399 ساعت: 14:43

به گزارش افکارنیوز، حمید محمدی رئیس اتحادیه قالیشویان درباره وضعیت بازار قالیشویان در اسفند امسال اظهار کرد: متأسفانه ۵۰ تا ۶۰ درصد افت کاری (عدم مراجعه به قالیشویی) در این صنف، نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

 

اخبار اقتصادی - رئیس اتحادیه قالیشویان ادامه داد: با توجه به اینکه از ۲۰ اسفند کارهای این صنف تمام شده است، اما وضعیت این صنف، چندان قابل تعریف نیست.

 

محمدی در خصوص تمهیدات این صنف برای مبارزه با ویروس کرونا در روزهای اخیر اظهار کرد: دستگاه‌های قالیشویی با آب ژاول شست‌وشو و ضد عفونی می‌شوند و اکثر موارد بهداشتی هم در فرایند شست‌وشو رعایت می‌شود.

 

رئیس اتحادیه قالیشویان بیان کرد: امیدواریم  ویروس کرونا با رعایت بهداشت فردی از بین برود تا شرایط همه اصناف، از جمله ما هم با حالت عادی برگردد.

 

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه ۳۵۰ واحد رسمی در تهران در این صنف مشغول به فعالیت‌اند، اظهار کرد: مشکل ما هم اکنون واحد‌های غیررسمی هستند چرا که این واحدها، به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کنند و چون مردم از این موضوع آگاهی ندارند آنان را به دردسر می‌اندازند.

 

او گفت: مردم باید برای آگاهی از مکان‌های مجاز حتما به سایت این اتحادیه مراجعه کنند.

 

شاید  برای شما جالب باشد بدانید:

قالیشویی در نارمک

قالیشویی در هفت حوض

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 173 تاريخ : دوشنبه 4 فروردين 1399 ساعت: 18:38